Методична скарбничка

Метод проєктів


Проєкти моїх учнів

Каліберда Євгенія

https://drive.google.com/file/d/1gI-TKR0w7LLtfUYhD6LNEjUdkpT7AM8F/view?usp=sharing


https://drive.google.com/file/d/1hW0djSqChBFVJ0qXE4aITUFW4whR7I6W/view?usp=sharing


Данілушкін Ілля

https://drive.google.com/file/d/1l8Mrd-xcKz1r55XSTzjbBioWXK-adMTu/view?usp=sharing


Вєнцева Анна

https://drive.google.com/file/d/1nfUJg310vXBu7tmuMd4_3qXNj1D0NPAH/view?usp=sharing



https://drive.google.com/file/d/14RwN_rWtbiG2S6G3mX0Ul2O75NbBx9fd/view?usp=sharing

















Метод портфоліо

 

Метод портфоліо зацікавив мене ще студенткою в університеті. Ставши вчителем я почала вивчати цей матеріал більш детально, аналізувати роботи інших педагогів, цікавитися досвідом колег, учителів міста, Моєю першою темою самоосвіти (2006-2018) була саме тема "Метод портфоліо як засіб розвитку компетентної особистості".  

Була учасником міської творчої групи "МОВНЕ ПОРТФОЛІО – ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ УЧНІВСЬКОГО САМООЦІНЮВАННЯ" (керівник В.О.Іващенко).

Нові підручники також стали в нагоді, адже в них з'явилися відповідні розділи, як от "До твого портфоліо" ("Into Your Portfolio"). 

Також можна було завантажити зразки або бланки саме європейських мовних портфоліо.

Крім того, беззаперечним є той факт, що учням подобається "збирати" власні творчі роботи, самостійні чи тестові завдання, рекомендації вчителя та дивуватися власному успіху.

І хоча зараз я працюю над іншою темою, метод портфоліо посідає значне місце в моїй роботі. 


"Метод портфоліо як засіб розвитку компетентної особистості"

Доповідь учителя Сорокіної Ірини Сергіївни

2010

Розвиток міжнародних зв'язків України веде до виникнення нових політичних, соціально-економічних і культурних аспектів життя держави, що у свою чергу вимагає змін у всіх галузях, особливо в системі навчання іноземній мові.

Відомо, що іноземна мова є засобом міжкультурного спілкування, сприяє розумінню жителями різних країн один одного. Крім того, знання мови забезпечує розвиток такого культурного рівня, що дозволяє вільно орієнтуватися й почувати себе комфортно в країні, мова якої вивчається.

Говорячи про нові тенденції й аспекти навчання дітей, необхідність яких диктує нам сучасне суспільство, ми маємо на увазі, насамперед, розвиток дещо іншої особистості, ніж та, що існувала раніше. На сьогоднішній день основними рисами такої особистості є вміння проявляти себе в умовах конкуренції, досягати поставленої мети й мрії, реалізовувати себе, відсутність остраху експериментувати, що-небудь змінювати у своєму житті. З погляду деяких учених і педагогів-практиків, зокрема Шевцової О.І., одним з методів досягнення мети розвитку компетентної особистості є метод портфоліо.

Портфоліо, у перекладі з англійської, – це папка документів, портфель. У ньому розмішені як анкетні дані учня, так і відображений його професійний ріст.

Портфоліо (у широкому змісті цього слова) – це спосіб фіксування, нагромадження й оцінки індивідуальних досягнень школяра в певний період його навчання. Портфоліо активно застосовується в закордонних системах освіти. Метод оцінювання за допомогою портфоліо використовується в навчанні, заснованому на компетентному підході. Портфоліо розглядається як вид так званого «автентичного оцінювання», що використовується, насамперед, у практико-орієнтованій освіті: оцінюється рівень сформованості вмінь і навичок у ситуації, максимально наближеній до реального життя. У навчанні на основі компетентного підходу автентичне оцінювання виявляє рівні сформованості компетентностей.

Портфоліо передбачається як спосіб фіксування, нагромадження й оцінки індивідуальних досягнень школяра в певний період його навчання; доповнює традиційні контрольно-оцінні засоби; дозволяє враховувати результати, досягнуті учнем у різноманітних речах діяльності (навчальній, творчій, соціальній, комунікативній та ін.) і є важливим елементом практико-орієнтованого, діяльного підходу до освіти.

Важлива мета портфоліо – представити звіт про процес навчання підлітка, побачити «картину» значимих освітніх результатів, у цілому, забезпечити відстеження індивідуального прогресу учня в широкому освітньому контексті, продемонструвати його здатність практично застосовувати набуті знання й уміння.

Портфоліо не тільки є сучасною ефективною формою оцінювання, але й допомагає вирішувати важливі педагогічні завдання:

·       підтримувати високу навчальну мотивацію школярів;

·       заохочувати їх активність і самостійність, розширювати можливості навчання й самонавчання;

·       розвивати навички рефлексивної й оцінної (самооцінної) діяльності учнів;

·       формувати вміння вчитися – ставити мету, планувати й організовувати власну навчальну діяльність;

·       сприяти індивідуалізації (персоналізації) освіти учнів;

·       закладати додаткові передумови можливості для успішної соціалізації.

Структури портфоліо можуть бути різні, як і їхнє оформлення. Це залежить від індивідуальних особливостей самого учня й від вимог учителя, від тієї загальної мети, що ставиться перед учасниками навчально-виховного процесу.

Ми, опираючись на запропоновану Шевцовою О.І. схему, пропонуємо наступну побудову портфоліо учнів:

1.    фото учня.

2.    його анкетні дані.

3.    план роботи на семестр.

4.    табель самооцінки.

5.    табель оцінювання вчителем.

6.    графік росту.

7.    папка самоосвіти.

8.    папка творчих проектів.

Це тільки схематичний перелік необхідних документів, але кожний учень може вносити свої зміни в нього, розширюючи й доповнюючи відповідно до рівня своїх знань, прагнень і бажань, особистісних якостей.

Введення портфоліо підвищує освітню активність школярів, рівень усвідомлення ними своїх цілей і можливостей, що дозволяє зробити вибір старшокласниками подальшого напрямку й форми навчання більш вірними й відповідальними.

Цей метод дозволяє реалізацію диференційованого підходу до навчання, оскільки кожен самостійно вибирає рівень складності завдань і матеріалу, дозволяє проявляти творчість, розвивати свої інтереси, вивчаючи іноземну мову.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Найяскравіщі події 5 класу (2014-2015н.р.)

Перший дзвоник 5-Б клас Наша перша екскурсія Зооклуб "НЕОН" Допомога першочкам ...